Thursday, January 1, 2009

1st entry for 2009

kita mulakan tahun 2009 dengan bercerita pasal A.N.A.K.. anak aku laa... sapa lagik kalau bukan mr pipiy.. hehehe.. at 1 year 3 months and 3 weeks old... di bawah di senaraikan pencapaiannya :-

  1. dengar kunci pintu umah di bukak dia akan tunjuk pintu sebut abah abah.. lari pi pintu.. abah masuk bawak kasut.. tunjuk laks and sebut kasut kasut.. kehkehkeh..
  2. tgh mandi.. tgk bawah.. dia akan sebut kaki kaki.. ish ish ish
  3. kalau tanya show me your nose.. dia akan tekan2 idung dia.. kalau tanya where is mama's nose.. dia akan picit idung aku dan jugak seterusnya kat idung abah.. kalau sebut show me your eyes.. dia akan blink2 mata.. ears dgn mouth still in progress
  4. kat kedai mkn.. kasik nasik putih dengan sudu.. mkn sendirik.. masuk jaa sesudu nasik dlm mulut.. dia terus sebut dapp dapp meanss sedap.. adoi anak aku!! kalau kasik benda lain selain susu and bubur nasik dia.. dia akan sebut dapp dapp.. anak aku sgt chomell.. yeayy!! (sila la kata aku perasan)
  5. kalau dia buat salah aku akan ckp No No !! sambil jari telunjuk aku turn right and left.. semalam.. bila dia nk main bedak.. aku ckp mcm tuh.. bleh dia ikut balik siap dengan jari telunjuk dia yg bengkok tuh? sangat la kiyut.. pipiy.. mama geget nak tak?? gerammmnyaaa.. bila aku smbg buat.. mula mencebik sebab dia tau tuh maknanya marah.. nk kena babab ..
  6. la nih dia suka berjalan.. x mo dok dlm umah.. kalau abah dokong.. dia berusaha ajak abah ke bakul tmpt taruk kunci.. dia akan amik kunci keta bagi kat abah.. then dia amik kunci umah.. pastuh tunjuk pintu.. bleyy?? sampai tahap tuh skalik dia berusaha nk jln.. adoii!!
  7. dah boleh count 1 2 3 sampai 10.. but kita kena start dengan One dia sambung.. tapi 7 dan 8 mcm susah sgt utk dia sebut..
  8. utk kipas dah tak sebut titaa.. dah bleh sebut kipas.. kipas dan lampu feveret dia.. yg penting..apa saja yg kluaq dr mulut dia come with NO PELAT.. i likeeee..


di tepekkan jugak di sini adegan di kedai mkn semlm.. pipiy dan aksi No No Nya!!

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin