Wednesday, November 5, 2008

Lousy Maxis part I

semenjak 2 menjak dok promote portability to chg hp number within telco in Malaysia, no need to chg ur current hp number.. yes yes.. yg di tunggu2.. me and encik abah da berkira kira nk tukau line to Celcom, sbb Maxis mmg bangang, plan x user frenly lgsung. kami pakai 3 line, main line encik abah, 2nd line pn mama and 3rd line tok penang. aku pelik and ajaib gaks.. pakai value 50, jarang jarang guna tp bil smpai 2 rat lebey.. apa kejadahnya semua ini.. aku nk gosip + borak dgn mak aku kat kg.. aku bantai and byk pakai tepon opis (aku pekerja yg berdedikasi.. pandai guna reta benda opis.. hahahaha).. aku pakai pon opis sbb nk tgk berkurg ke dak bil maxis aku.. rerupanya TIDAK sama sekali.. hanginnnnn sunggohh.. encik abah mcm dok x brapa best nk tukaq to Celcom, sbb line Maxis memang ok, coverage segala, takut Celcom x mcm tuh, so aku sebagai isteri mithali sebelom mengambil tindakan melulu aku menggunakan lagik kesempatan terhadap internet kompeni utk meneliti plan2 yg disediakan dek Maxis.. klik sinun sinin kat maxis.com.my.. terjumpa la Family plus 30 plan.. katanya main line kena byq 30 2nd and 3 rd 10 mthly.. dpt 15 hrs free call.. nih bacaan dan pemahaman aku la.. .. aku usulkan kepada suami tercinta.. konon2 mcm x jd la nk tukau Celcom.. encik abah pon tersengih tanda setuju.. al kisah semlm pi sunway pyramid.. pi la Maxis ctr nk enquiry pasal benda nih.. duduk depan mamat tuh..

kalau saya nk tukar ke Family Plus 30 bleh?
bleh..
mcm mane kire?
pn byr main line rm 50 2nd and 3rd line rm 30 each.. charges wajib tetiap bln rm 110
so cfm kena byr mthly rm 110 x termasuk yg guna extra??
ya betul..
kalau ape yg digune after 15 hrs die caj mcm biase..??
ermm.. die caj mahal sikit dr sekarang nih..sbb da tukar plan and da dpt 15 hrs free
ermm.. kalau mcm tuh x pyh laa..
ok.. terima kasih puan

aku dgn suami tercinto and pipiy pon blah dgn bengang.. aku nih jenis tak reti nk gaduh dgn org nehh.. malass... no point.. dia pon kuli bkn bleh buat apa.. cuma yg aku pelik.. btol ka apa mamat tuh ckp??.. apsal la lain sgt dgn apa yg aku baca.. mcm hampesss.. aku ghasa aku skolah tinggi jugakk.. x kan la benda simple mcm tuh pon susah sgt aku nk paham.. ish ish..

so conslusion.. memang la kerugian besar pada Maxis sbb aku akan bertukar ke Celcom (tp maintain dgn nombor sama).. padan muka M.A.X.I.S.. hilang satu customer yg sentiasa byr on time nih.. gueee bengangggggg.. maxis budussss..

yang buat aku bertambah heran.. telco company byk competetor kat melsia nih.. cuba laa tarik ati customer dgn plan yg ngancam ngalahkan telco lain.. baru best sikit.. nih tak customer svc representative pon sengal.. adoi.. lain la company aku yg glamer nih.. takdak pesaing.. semua org nk subscribe sbb kalau xdak As**o maka pakat2 la semua rakyat melsia tgk bola tempatan.. x dapek tgk EPL.. mamak pon xleh cr mkn.. hahaha.. tambahan kepada bengang aku..

awat la depa gatai sgt pi sponsor kawen Mawi tuh?? dapat apa pekdah?? baik laa tambah bonus aku yg rajin bekerja nih.. ini sungguh TIDAK ADIL..

byk sungguh ketidakpuasan ati aku dlm entry kali nih.. legaaaaa

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin