Sunday, November 16, 2008

cabaiku yg pahit

sabtu lepas.. pas balik dr kenduri shely.. cik li pipiy tepon.. dierg nk kidnep pipiy pi umah nenek sbb depa boring x buat apa.. nk main dgn pipiy.. aku pon ok ja laa.. leh aku setelkn segala keja umah.. dr ari khamis lps lagik da plan nk gunting cabai kering nk wat cabai blender taruk dlm ice box.. sng nk masak apa.. cedok jaa.. bersmgt waja aku menggunting cabai dekat sebakul.. dlm dok gunting dok rasa pelik.. awat mcm pelik cabai nih.. rapuh semcm jaa.. x suspek apa apa.. aku terus kan jugak gunting.. pas siap.. rebus .. potong bwg besaq 3 bijik.. blend la semua skalik.. pas blend.. aku taruk dlm bekas nk masuk ice box.. ada balance kat blender tuh aku cadang nk buat sambal tumis.. terus panaskan belanga.. taruk minyak.. masuk la cabai.. rebuih lebih kurg.. aku taruk asam jawa.. garam gula.. then smpai part rasa.. ptuihhhhh.. pahit.. bengang gilaa.. awat pelik sgt nih.. kalau pedas aku x marah la.. sbb sifat cabai tuh sendirik mmg pedas.. nih pahit.. pahit tuh ciri peria.. bkn cabai.. budus.. hampesssss.. amik tepon terus search MakHP kat phone book.. tepon mak

"mak, awat cabai Ni pahit?"
mak aku blank sat.. hahaha.. cabai aku yg pahit.. mak aku yg kena..
"hah? pahit? pasai pa plak?"
"ari tuh mak buat ikan belah blakang, mak amik cabai mana?"
"mak tak amik cabai hang dlm plastik merah.. mak amik cabai mak bwk dr kg.. plastik putih, hang rebuih dak?"
"rebuih dah.. blender.. pastuh nk buat sambai tomis.. dia pahit plak"
"hang cuba amik cabai mak dlm plastik putih.. hang tumbuk sebijik.. hg ghasa tgk.. pahit dak?"
"tak mo aa.. malehh.. dok geram nih.. nk lempaq ja setapeware tuh.. geram laaa.. penat org gunting"
"mak ghasa cabai KL jenis mcm tuh hahh.. makcik hang dok KL berbelaih tahun.. smpai la nih dok order cabai kering dr kg"
"ari tuh mak mentua Ni pon kena jugak.. time ghaya.. buang sebelanga sbb pahit.. ish ish.. bodo laaa"
"hang nk soh mak bawak pi ka cabai baru?"
"haaaa.. mak bawak mai la mggu depan.. kalau mak siap blender lagik baguih.. kalau mak siap boh asam jawa garam gula.. jadik smbai tumis terus lagik besttt.. "
"hang lagu tuh laa.. segan.."
"bkn segan.. bekerjaya mak.. x dan nk buat"
"mggu depan mak bawak aa"

perbualan telah di edit.. kalau x edit.. sampai esok pon x abes taip.. sebab dlm perbualan byk gossip dan umpatan terselit.. ekekeke

kesimpulan.. aku sangat bengang dgn kejadian tersebut.. @#$%^&*.. padan muka KL.. kena tuduh ngan aku.. kampung aku gak best.. KL x best.. hahahaha.. ada hikmah kot apa yg terjadik.. antaranya.. mak aku akan bawak cabai blender siap asam jawa garam gula.. caya lahhhhhhh.. ngada ngada ngan mak.. i likeeee

p/s : yeye.. mak saya nk turun KL mggu depan.. yeyeyeyeye..

sbb tuh menu aku last sunday x dak satu pon berasaskan cabai.. cittt

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin