Tuesday, June 1, 2010

berusaha menjadi sihat adalah perkara yang baik

ini adalah cerita sekian lama yang tak di blog kan.. a week before Wesak Day.. bangun adalah awal.. tak plan pun.. tp layan TV punya pasai.. alih2 dah pukui 8.30.. jom pi Tmn Bkt Jalil.. saranan si mama.. si abah terus transform tukar uniform dan hangkut anak teruna yang ketiduran dan masih berpijama ke taman.. baju spare dibawak utk persediaan si anak menyepak bola.. bola kecik Chelse@ tidak ketinggalan.. sampai jaaa.. humanghaiiii.. ramainya manusia.. yang menyedihkan adalah hanya 2,3 kerat ja org kita dan yang beratus-ratus bijik kereta lagik adalah kereta kaum sepet.. yang kecik, tua, muda, pasangan bercinta, nyonya dlm wheelchair semua adalah terdiri dari kaum tersebut.. sedih siot.. kaum M memang malas senam kan yaaa yaa kata kat diri sendirik jugak mcm-mcm aktiviti yang depa buat.. tapi mostly bersenam aa.. joging, boxing, chi gong, tai chi dan sbgnya..semua berpeluh2.. mostly berpakaian sukan lengkap.. kaum M adalahb bersantai-santai di taman permainan sambil menjerit2 manja sambil amik gambar anak kekonon anak dia laa yang paling kiyut, hensem, pandai, clever, cemerlang, gemilang dan terbilang masih mengata kat diri sendirik mak ayah berpakaian kasual ala-ala lepas ke taman nih akan terus ke kedai mamak utk sarapan dan terus ke shopping mall dan sah-sah tak berpeluh pun saya berpeluh yaaaa.. beria-ria berpeluh.. saya joging panjat tangga.. jadi saya tak termasuk dlm golongan ini aktiviti kami sekelorga selesai jam 10 pagi.. tepuk tangan pada diri sendirik dan kelorga.. ohh lupa nak cerita.. ada shooting di taman tersebut.. saya nampak van yang ada gambar mayonis "pilihan wanita".. mungkin shoot utk iklan agaknya.. yang peliknya dari jam 8.30 pagi hingga saya nak balik.. shoot masih jugak di scene yang sama.. lori tersebut asik ke depan dan reverse yang saya agak mungkin setangki minyak lori tersebut digunakan semata-mata nak menjayakan babak tersebut.. sungguh pekerjaan yang sia-sia pada firasat saya.. layan laa gambar anak teruna saya yang cemerlang, gemilang dan terbilang tuh.. yang nih saya tak rasa.. dia memang cemerlang, gemilang, terbilang..


akhirnya kasut yang mahal ini digunakan utk aktiviti yang betul

abah terpaksa redha! si anak adalah sangat B.E.R.A.T

abah surrender! turun tangga tak susah, so buat sendirik yekk!!

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin