Monday, February 22, 2010

org nak jadik cikgu.. ceq pun nk jadik cikgu..

.. behtuh padan mukooo.. menggelabah!! baju kurung nan hadoo.. dolu-dolu musim koje estero.. baju semborono jaaa.. tak gaduh nak pakai lawa2.. la nih.. ajaq budak jah 1,2,3 tuh bkn buleh.. mulot capoi.. adala yang selamba sound cikgu.. " apsal cikgu asik pakai tudung same jekk?? cikgu takde duit ekk nak beli tudung baru??" haaaa.. sapo yang malu ?? aku dan lakiku jugak yang malu.. walaupun ceq xdpt gaji lagik.. ceq berusaha jugokk mengompolkan seberapa byk outfit baru utk dipakai setiap ari ke sekolah.. antara solution nya adalah merembat baju mak barang 2,3 helai.. mak ceq dah pencen.. baju dia dok gantung saja jaa.. bkn pakai pun.. lagik satu solution adalah mengsurvey baju morah2 utk belasahan setiap ari.. antaranya baju siap dah 3 psg RM100 dan 2 psg RM90.. berbaloi2.. huhuhu.. dalam masa sama ceq x lupa menanya kepada kakak2  baru MGS1 yang arif bab pertudungan perbawalan yang amat permurahan yang bersepah di sekitar jln TAR.. maka sempena CNY 2010.. ceq dan kakak ceq telah meredah jln TAR mencari kedai yang berkenaan di jln TAR.. pulun punya pulun pilih dapat la beberapa helai tudung baru.. ceq pueh hati.. ceq gumbira.. che abg ceq buat muka.. huahuahua.. meh meh.. dekat skitt ceq nak tayang baju baru.. nak bagi hampa jeles..


dok tgh carik tailor yang berpatutan dan elok jahitannya.. anyone leh recommend KL area?


2 psg RM 90 and 3 psg RM 100... berbaloi2


rembat from mak ceq.. tq mak..


haaaa.. hamik kooo.. pilih mana sukakk..


9 comments:

iBu...gUru said...

salam,
tu baru bdk skola drj 1, 2, 3
klau bdk sek men lagi leee....
cik gu ni x dak pesen lain ke..
bju kurung jer...

Fid said...

Capt
DIY la tudung
baju tu pun DIY
wah bertuah leh rembat baju mak!!

Sayang.Ibu said...

tau x pe nyahhh... lps nih ko jadik haku laa.. asik mengumpul baju dan tudung. ko tau kadang2 kalo aku duk umah mak aku nih, aku pun pinjam gak baju mak aku yg duk bergantung kesepian tu..hahahaaa

Masliza Saad said...

Nampak gaya baju rembat mak ceq lagi lawo pada baju hat ceq beli no...huhuhu...jangan mara no ceq..

Zety Zin said...

wah budak2 zaman skrg begitu straight forward kan?

selamat ngumpul baju :)

zueyie said...

adoyai.nk jd ciku kene kumpul baju byk2 no...patutlah kakak aku tkmau jd cikgu..jd dr jer senang..ari2 pakai baju sama pun takpa, luar ada kot putih..kuang kuang kuang

CapT said...

iBu..gUrU ->seb baik x ajar sek men.. kalau tak lagik menusuk qolbu.. hahahaha

Fid -> susah benor aku nak realisasikan DIY tuh.. mesin jahit nan hado.. encik abah bantah sekeras2 nya beli benda alah tuh

cikgu Intan -> blk CNY ari tuh.. aku spot chk gobok mak tercinto.. yg mana berkenan.. rembat lerr.. hahaha

CapT said...

Kak Mas -> Tesco Perai baju morah2.. tuh yg x brapa elok.. murah jaa.. janji bleh wat ganti2.. huhhuhu..tekanan kak mas.. cikgu2 skolah tuh smpai bln 3 nih bleh kata ramai lagik yg x penah pakai baju sama

zety -> leh tahan laser bdk zaman skarang neh

zue -> tuh la nak wat camno.. blajar x brapa pandai.. takleh jadik doktor.. hahahaha.. tapi x jadik sorg doktor kalau xde cikgu kan? hehehehe

JuE : said...

ataupun budak sek. men kata : bkn cikgu pkai dah ka baju nie minggu lepas?
dgn slumbernyer aku jwb : mmg pun sy org miskin, xmampu beli bju byk2!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin