Wednesday, November 4, 2009

guru adalah pekerjaan mulia!!

bergaya seperti kuda laut adalah sangat comel

pensyarah dan rakan kesayangan saya, sila syahdu!

sepatutnya saya kena baca notes subjek PJ now nih.. tapi lappy ini seperti memanggil-manggil manja supaya di 'on'kan dan di cucuk broadband untuk melayari internet.. bila dah bukak internet maka terbengkalailah niat suci saya yang ingin memberi sepenuh perhatian kepada paper PJ kertas II a.k.a paper akhir untuk exam kali nih yang akan berlangsung esok petang.. sungguh 'jahat' lappy nih.. jari pun turut bersekongkol menaip laman sesawang (kemain lagik translate) mukabuku yang berhantu tuh.. walaupun saya kurang arif tentang penggunaannya dan permainan2 yang di'offer' namun saya tetap suka membaca komen dan menskodeng gambar keluarga long lost fren.. tertanya-tanya.. gemukkah mereka? masih kuruskah mereka? tapi bila ditelek dan ditenung.. kenapa macam saya seorang saja yang gemok.. kenapa long lost fren saya semuanya mentenn saja.. bertambah membuak2 perasaan hasad dengki timbul dalam diri melihatkan kengkawan yang masih menten? saya? tah laa.. tak berkesan sungguh setahun pengajian sebagai cikgu PJ yang kononnnya dok berjoging sana sini.. tapi saya tetap menyalahkan rakan taulan sesama cos yang suka ajak makan.. depa kurus tapi saya gemok.. saya tak bleh tahan tgk depa makan.. saya mesti ikut serta walau ke cerok manapun.. joging sikitt jaa.. makan melampau mcm tak makan seminggu.. camno nak kurus?? kalau depa baca nih.. konpem depa gelakkan saya.. tapi saya sayang depa semua walaupun depa menyebabkan saya gemok.. saya tak pernah rasa ada kawan-kawan mcm nih punya close to each other.. geng kami memang jenuh nk tawaf sekeliling maktab untuk mintak maap kat warga maktab.. banyak betoi yang kami kumpat warga2 maktab tuh.. dgn ustaz2 pun kena laser ngan kami.. jenuh nak pi mintak maaf.. mungkin kami akan hantar surat layang saja terutama kepada ustaz harun.. saya patut membebel pasai exam.. awat plak ustaz harun masuk topik nih..?? ok ok.. exam adalah susah okeh.. susah sebab kami tak baca!!! muahahaha.. ilmu pendidikan tuh.. ada ka patut tanya pasai teori makcik jean piaget tuh? dia tuh sapa? bkn org blakang rumah saya.. kalau dia dok blakang umah saya bleh la pi tny dia.. pasai pa suka-suka nak gunapakai teori dia.. saya sgt hanginnn.. kayak oh kayak!! yaaaaa kayakkkkk tuh.. saya dah lupa jwp dia...pengalaman berkayak sampai berjam-jam di tgh lautan pangkor tuh menyebabkan saya mahu melupakan terus bahagian2 kayak tersebut.. kenapa mau tanya lagik?? hadoiii.. paper esok???? lompat tinggi?? lontar peluru? kadar nadi maksimum? latihan fartlek?? semua saya taktau.. apa saya nak jawab esok.. mati laaa saya.. exam 3 jam pasti menjadi hanya 1/2 jam untuk saya.. No No No.. tak boleh jadik.. saya kena pulun nih.. saya nak lulus dgn cemerlang flying mlying colours!! tapi kalau flying mlying colours silap haribulan saya di posting kan ke kawasan orang asli kerana seorg guru cemerlang dikatakan mampu mendidik anak orang asli untuk mendapat 5A dalam peperiksaan?? benarkah?? jadik lebih baik saya lulus biasa-biasa saja.. mungkin saya ditempatkan untuk mengajar di KL yang murid dia sedia terer, speaking berabuk dan saya ajar lebih kurang saja..?? tapi kalau ajar lebih kurg shj.. kuranglah pahala saya?? saya nak mendapat banyak pahala.. dilemaa dilemaaa dilemaaaa!!!

entry-sewel-dikala-musim-peperiksaan


3 comments:

IntanSham said...

mmg tensen nyahhhh.. masa aku nak exam dulu lebih tensen lagik, sbb masa tu mak baru sangat KAWEN.. mood honeymoon semata.. hahhahaaa... nasib baik laki mak suh mak
berkurung dlm bilik sorang2, masalahnya bukan haku membaca pun, lagi membuta adalah..kahkahkahhhhh... apapun good luck.. jgn risau, gerenti lulus dengan cemerlang punya....:)

IntanSham said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

dah setel dah exam bebb.. horrayyy merdeka!!! bleh buat x bleh buat.. blakang kire.. janji setel.. nak ngadap induksi laksss 3 mggu.. seksa!!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin