Monday, May 17, 2010

saye yang ensem

lama dah tak crita pasai anak.. lupa plak dah ada anakk.. hamboiii hoverr ahkakk.. sampai lupa ada anak tuh melampau la kan?? huhuhuhu.. mcm-mcm sgt yg di auta dek si anak sampai si mama taktau nak crita apa hahh.. ok.. utk memudahkan plot penceritaan kita bahagikan kepada beberapa tajuk kecil yerr anak murid **masih hangat bahang Hari Guru** tuh yg ayat ala2 cikgu BM bertauliah tuh.. gila ensem anak bujang ahkakk nih..




penuh car Ben.10 kat tgn.. tak hagak-hagak

Hafiy dan Auta

mama : hafiy, gosok gigi dulu
anak : hafiy dah gosok dah dgn abah
mama : bila?
anak : hari tuh..
mama : aishhhh.. gosok gigi kena tiap2 ari laa.. adoi

nenek : hafiy gosok gigi ekk..
cucu : hafiy gosok dgn mama eyyy.. nenek takyah..

semua org kena auta.. abah shj berjaya menggosokkan gigi dia sebab dgn abah dia takut terketaq.. dgn mama yang hingaq mcm meroyan nih.. sikit pun tak heran..

Hafiy dan Chelsea FC

tiap-tiap masa nk pakai baju Chelsea.. apa ko hingat mama abah ko neh cap duyet.. sampai spender pun nak kena beli Chelsea punya.. udah2 lerr tuh.. kalau pakai baju Chelsea siang.. ptg takmo mandi sebab nak pakai baju Chelsea.. letih!

Hafiy dan potpetpotpet

nampak burung jek.. tak sebut bird seyy.. "mama, birdy birdy.." hamboiihhh.. anak mat salleh sesat mana tahh.. tepon kakak kat kampung soklan dia mesti mcm nih.. "kakak pi school Smart.Reader ke? Hafiy pi school robot".. humanghaiii.. ko nk jadik transformer ka hapa..

Hafiy dan pembelajaran

Zero.. yilek.. abah dah mcm saspen gilaa.. anak dia standard huru hara dgn diri sendirik jaa.. tak fedulik buku lgsung... tak minat lgsung.. utk menenangkan abah.. si mama telah berdialog sebegini.. "rilek bahhh.. bdk pompuan fokus kemain tapi x masuk kepala.. bdk lelaki skalik fokus terus dpt".. sbb itu la yg mama nmpk kat sekolah.. bdk laki dlm dok huru hara tumbuk kawan pun.. selambe jekk peksa gempak.. bdk pompuan fokus, rajin, so so shj result nyaa.. tapi tuh la nih semua subjektif.. mintak2 anak mama nih tergolong dlm peksa gempak.. bkn dlm tumbuk kawan tuh.. brani ko tumbuk kawan.. sah2 mama ko skolah sama dgn ko.. sia2 jek grounded.. camno nih budak hafiy oiii.. buku ko berak-rak.. haghammmm ko x mau tgk pun.. 

ok dah.. sok sok kita crita lagik.. kang x dak idea plak..




impian abah terlalu tinggi.. nak tgk anak dia join Chelsea Academy.. camno tuh? dia nk jadik menejer.. cepat abah apply jobs@UK.. cepat! sekarang!

3 comments:

Fid said...

la ni takleh pi belah sana gunung berapi akkakaaa

Marsha~ said...

woaahhh.. nak pi uk lagi ke?? bila tuuu? huhu

CapT said...

fid -> la nih tak pi.. pi bila gunung x meletup dah.. huhu

marsha -> pound tgh jatuh.. kita beli dulu simpan senyap2.. hihihi.. brangan ja lebih.. nk pi xtau lagik bila.. huhuhu

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin