Tuesday, April 20, 2010

sekuntum mawar putih

ini ceghita lama.. baru gediks nak boh kat blog.. sempena hepi besday saya yang ke-29.. sang suami telah mengangkut saya dan anaknya yang handsome ke Tony Romas untuk hidangan ribs yang paling hebat di abad ini.. saya yang request sebenaqnya sebab dah lama saya dok ushar ribs nih.. mcm best jaaa nampak dr dlm gambaq.. apa kata kita pi try.. so kita pilih la tarikh yang spesel skekk utk pi mencoba.. sampai2 jaa di greet dek minah black kat depan tuh.. ish ish.. pikiaq dua kali.. aku nih kat Melsia ka Afrika.. adoiyaii.. sampai kat Tony Romas pun ada.. terer sungguh.. blasah jaa laaa.. utk si Hafiy dpt kertas dan crayon.. xcited la mamat tuh.. apa lagik pulun laa tenyehh..


punya la muka penuh konsentrasi.. tp sat jaa laa dia dok diam mcm tuh.. pastuh mula la buat onar.. lalu kami pun mengorder ribs yang femes tuh.. 3 ketoi yang besaq gabak2.. makan jaa seketoi dah rasa nak termuntah.. si budak Hafiy amik fish and chips.. portion utk budak Amerika memang laa gabak mcm tuh.. x abis jugakk.. abah yang bedal akhirnyaa.. abah pun order jugak .. chicken grill dgn rice.. byk jugakk.. jenuh nak abiskan.. last2 fish and chips tuh bungkus bawak pulang.. ribs pun bungkus jugakk.. adoiyaiii.. pas abis mkn tuh.. dpt laa choc cake complimentary besday.. ish ish.. takkan la saya nak ngaku besday saya kan? adalah sangat malu di situ sekiranya tua2 bangka org dok nyanyi hepi besday di khalayak ramai.. saya ckp laaa  besday budak Hafiy.. depa pun beria laa nyanyi kt budak Hafiy.. budak Hafiy haruslah tersipu2 malu malu kucing.. padahal bkn besday dia pun.. perahsan sungguh.. hahahaha..


konon2 efek cahaya ciptaan si abah.. bolehh laaaaa... pas mkn kek... kenyang sampai takleh jalan... kami gagahkan juga balik.. takkan nk dok sampai tutup laks kan? bahana daripada ribs yang gedabak tuh... maka abah xleh berak selama seminggu dan membawa ke demam yang sampai xleh bangun dan telah menjangkiti si isteri dan si anak.. tu dia penangan ribs Tony Romas.. bila teringat ribs tuh.. sampai la nih dok rasa kembang tengkuk lagik.. sempena besday kali nih jugak dapat sekuntum bunga ros putih yang julung2 kalinya diterima utk tahun ini.. sekian, laporan sambutan besday utk tahun 20 an yang terakhir.. jumpa lagik di tahun hadapan pada umur menganjak ke 30-an.. ish ish ish.. sedih sedih sedih.. terasa sangat old skool..


2 comments:

Ealyie said...

wahh.. feeling2 lomentik gittew ko nok..;p

p/s: kembang tengkuk tu yg tak bole blahh... ahahaha

Unknown said...

bolehh laaa lomantik bunga sekuntum.. si Mirza geng abah.. kena hangkut teman abah pi kedai bunga

memang kembang bebb.. sedap mmg sedap.. tp x mau mkn dah.. bleh? hahaha

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin