Tuesday, October 6, 2009

makan-makan untuk ke sekiankalinya

kata ganti diri untuk entry kali nih adalah "saya". gua punya suka la. sebab nih blog gua. ;-)

ari ahad lepas, saya antara orang yang boleh dikatakan busy membantu tuan rumah yang sedang sarat menunggu hari untuk bersalin mengendalikan jamuan makan-makan rumah terbuka raya merangkap "pemanasan rumah" (cilok ayat cik Yu.Es). saya sungguh salute dengan mak buyung yang ke hulu ke hilir melayan tetamu dan menyediakan food sempena majlis. saya juga turut menyumbang beef bolognaise spagheti dengan fruit salad utk juadah hari tersebut. mak saya harus lah yang paling hovverrrr skalik dengan mee hoon soto, lontong, bubur pulut hitam, pengat pisang, kek oren dan macam2 lagik. haishhhh fening dgn makanan. tambah lagik dgn laksa spesel yang di order. memang melambak hahh. kakak saya yang sarat itu dengan gagah perkasanya men'setel'kan rumah seperti sediakala pada mlm itu jugak. saya dah bajet2 yang esoknya dia pasti terberanak. tup tup esoknya dia masih x beranak malah ke opis pulak. kalau saya pasti dah MC. dan sehingga hari ini, dia masih x beranak! padahal saya dan budak ticik (eh! dah x mau panggil budak ticik lagik, TAK BEST!! tukar BIG BOY pipiy) BIG BOY pipiy dah x sabaq2 nk tgk baby baru. hihihihi. ok stop! sebab da merepek! seketol gambar pun tak dan nak amik di tempat kejadian. hadoi! kalau dak pasti saya dah menunjuk-nunjuk tepek kat cni.

sekarang nih saya sedang meng'plan' satu lagi siri makan-makan dengan rakan seperjuangan, rakan se'perkhemahan', rakan se'kayak'an, rakan se'tugasan'an, rakan se'pembentangan' yang masih bertungkus lumus di IPGM Kampus Tuanku Bainun opsyen PJ/PK/MO2. cadangannya adalah pada selasa next week. apabila ditanya tentang juadah, bebudk nih harus lahh hovverr kan. nk mkn ala2 ken*y r0gers. dalam kepala dok pikiaq menu-menu berikut:


  • mashed potato
  • fruit salad
  • cheese macaroni
  • vege salad
  • roastedchicken with blackpepper gravy
  • beef bolognaise spagheti
  • fruit cocktail for dessert

ok tak u ols? ada nak tambah apa? kalau tanya bebudk yang nk mai makan harus laa ok sangat. tapi mak saya komplen. dia kata dia takleh tolong sebab dia x reti buat benda-benda tuh semua. dia boleh tolong goreng bihun ja. takpa mak, mak takyah tolong. kita ajak orang yang nak mai makan, mai tolong masak jugak. hihihihi.

awat semenjak dua menjak nih asik nak makan ala-ala omputih tah.jeng jeng jeng!

2 comments:

Jue Hasim said...

wei hg xmo jumput2 org keladi ka???huhuhuhu...venue kt ner nie?hahha...nnti aku xleh masuk frame la sbb xreti nk join topik lakk..

Unknown said...

jue.. aku br cerita bab makanan.. bab jemputan dak lagik.. tunggu la aku call hang.. huhu.. teringin nak makan spageti laa tuhh.. hahahaha

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin