Thursday, December 29, 2011

Breastfeeding Challenge : Day 30

Alhamdulillah, perjalanan menyusukan my lil one Hayfa Medina masuk hari ke 30.. Aku tak berjaya menyusukan Hafiy Mirza sepenuhnya dulu.. Frust sangat tak tau nak ckp, sekarang nih bila aku BF Hayfa Medina dan terpandangkan abangnya, hati jadi sangat sayu dan sedih, rasa mcm aku tak adil untuk depa dua, marah kat diri sendiri sebab tak cukup ilmu BF waktu deliver abang dulu, tapi masa dah tak bleh undur balik, dan bersyukur sebab Hafiy Mirza membesar dengan baik walaupun tak dapat susu ibu sehingga 2 tahun..

Kali nih aku x bg chance lg, sejak dari pregnant aku dh cari segala info pasal penyusuan, aku berkawan dengan otai otai BF, ada yg tak kena terus refer kat otai otai nih.. Alhamdulillah mereka banyak membantu, terima kasih! Encik abah yang always support endlessly.. Thank you very much dear (byk btol prezzie bersalin dan menyusukan ;) nak bg semangat punya pasal)

1st and 2nd week adalah yang paling challenging bagi aku, luka jahitan belum baik,masih berjaga-jaga.. baby ada slight jaundice yg mesti minum banyak susu padahal day 1-4 susu tak kluaq lagi, yg ada cuma kolostrum.. tp gigih jugak, mesti lawan, day 5 kena bengkak susu, sakitnya Allah sj yang tau, malam 1st balik rumah mmg mencabar, i didnt sleep at all, baby sentiasa melekap nk nyusu, fuhhhhh.. syukur, encik abah banyak membantu.. malam tuh mmg rasa nk patah pinggang, 2nd week pun still x bleh bajet jadual nyusu baby, asyik bergantung jaa dan hasilnya adalah dua bijik pipi yang labuh.. hihihi.. terbaekk..

Hari nih genap sebulan Hayfa Medina menjenguk dunia dan masih belum ada tin susu FM kat rumah, pandai mama dia membantu ekonomi abah.. huhu, takmau la bercita cita setinggi langit ke 7, kita buat target every month, baru tak terasa jauh dan susah sangat nk capai, hehe.. Semoga Allah permudahkan urusan aku dalam menyusukan Hayfa Medina sampai 2 tahun, lgpun kami nih kaki berjalan, kalau BF nih mmg sgt mudah la, nak jek selak.. xyah susah nk berangkut termos dan susu bagai, salah satu sbb nk fully BF baby kali neh.. Doakan perjalanan penyusuan yang kurang rintangan untuk aku dan Hayfa Medina!


- Posted using BlogPress from my iPad

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin