Thursday, October 23, 2008

rase sedih

actually aku da tender resignation on 9 Oct ari tuh, waktu aku anta surat mcm beria jek aku rase nk benti, mmg x pk dah. muktamad. sebab aku rasa ter amat la bosannya kerja. encik abah ok.. takdak hal. dia memang suka aku dok umah. tp cukup kah paycheck dia tiap tiap bulan untuk menampung belanjawan kasut kasut ku? tidak!!!! aku gambel jaa. anto surat. secara official last day aku kat astro on 8 jan 2009. lama lagik kan? 3 bln notice. hampes. tp pas antaq surat last week mcm rasa best la plak keja nih. aku tau 'rasa' nih mmg saja nk memperkotak katikkan aku.camno nih? harus la takleh tarik surat sbb surat da smpai ke HR. some more, post aku pon dh di iklan kan kat jobstreet. nk cr org baru. kalau aku gatai ckp kat sarol (big boss) kata aku x jd berenti. silap2 mau aku kena maki. harus la satu divison nih dgr jeritan dia. sapa tak kenai sarol tuh.takpa la i'll stay with my decision. redha jaa.insyaallah ada rezeki aku. maybe aku masuk KPLI thn depan. kalau dapat KPLI register 12 jan 2009. haaaaa kena sgt la tuh. tp aku resign bkn sbb KPLI. sbb kalau berurusan dgn gomen nih mcm2 buleh jadik. anytime bleh tukaq. tp aku still berdoa banyak supaya dapat KPLI. sebab aku rasa tersgt la senang kalau aku jadik cikgu (some more sek rendah.. cikgu PJ lagik.. I LIKEEEE) nanti kat mana aku mengajaq. kat ctu la pipiy aku skolah.. hatta kalau aku kena mengajaq kat banting skalik pun.. skolah tuh lah pipiy akan ikut aku. aku xleh pikiaq in future kalau anak skolah aku keja 9-6pm lagik. nk bekejaq amik anak. nk dok ngan sapa?maid?? soryyy la.. aku xleh percaya la maid maid nih. umahtangga aku biaq aku buat semua. x gheti la ada org asing dlm umah.ish ish payah.

mama vs pipiy in 2017

Kes 1

mama: pipiy, mama meeting ptg nih. dok kantin wat homework.
pipiy: ok mama

Kes 2

mama: pipiy, mama nk buat garisan court handball. nxt week ada tournament.piypiy pi men bola.
pipiy: ok mama

Kes 3

mama: pipiy, mama nk bwk budak pi lawan netball. piypiy ikut mama.
pipiy: ok mama

kesimpulannya

pipiy akan jadik pandai sbb slalu wat homework kat kantin. pipiy sehat sebab slalu dpt men bola. pipiy pandai bersosial (and ngorat kot..x mcm encik abah hihihi) sbb pipiy curi curi ngorat bebudk netbal.

kuang kuang kuang. bleh tak camtuh?

mcm lari tajuk jaaa entry nih.. hahahaha.. nasib arrrr

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin