Showing posts with label my two cents. Show all posts
Showing posts with label my two cents. Show all posts

Monday, October 12, 2009

blogspot vs pesbuk

mana yang menjadi pilihan anda?

saya masih menyenangi blogspot.. mungkin sampai bila-bila selagi ianya tidak dihapuskan sbb
bagi saya blog lebih sentimental & privacy tidak seperti pesbuk yang lebih komersial

simpan gambar kat pesbuk? 5 keping setiap kali upload? sgt tak praktikal!
untuk menyimpan kenangan dan memori.. saya memilih multiply
drag and drop sahaja.. hatta beratus2 keping one shot sekalipun tanpa masalah

gambar di pesbuk utk tatapan rakan-rakan seperjuangan yang minta utk upload kan gambar terkini.. kalau ikutkan memang sgt malas nk melayan!!

farmville?? huhuhu.. setakat nih saya tak berani cuba sebab takmau terjebak.. kalau terjebak maka terbengkalai lahh assignment yang menunggu..

Wednesday, August 26, 2009

isteri malas masak....

.... atau TAK TAU/TAK PANDAI masak.. topik yang dibincangkan di WHI today..

Malas masak memang satu masalah.. tapi TAK TAU dan TAK PANDAI masak adalah masalah besar.. sebab tuh cuma A.L.A.S.A.N.. as for me.. masak kena praktis.. kena bantai campak-campak.. kalau praktis slalu harus laa tererr kan? kalau dok saja jaaa di mulut ckp x pandai x pandai memang la sampai bila pun x pandai.. kena berani mencuba..

tak kecik hati ka kalau suami suka makan air tangan makcik Temah yang nasik kerabunya marveles tuh.. silap2 slalu sgt makan air tgn makcik Temah.. nanti suami pi carik anak makcik Temah hahh.. time tuh xleh la den nk nolong.. x kan x mau coba buat nasik kerabu sendirik.. air tgn sendirik bagi suami makan kan? huhuhu.. mula-mula mesti la tak perfect.. lama-lama harus marveles..

aku dulu pun x pandai.. even sampai skang pon.. nak wat apa2.. tepon kat tepi dapur.. loud speaker kan .. mak guide dr kampung.. aku campak dlm kuali.. ketung ketang ketung ketang... tadaaaa... suami suka.. adik suka.. mentua pun suka.. credit tuh weyy.. rase kembang jekk idung.. kahkahkah.. takkan isteri2 di luar sana x mau rasa perasaan tuh.. hehehe..

sekali sekala makan luarr... ok aarrr... kalau slalu.. poket pun ranap.. kan?kan?kan?

**guess what? mostly person yang diinterview kutuk pompuan malas masak dlm WHI.. dan pompuan taktau masak.. turut diminta.. belajar2 la**


++entry melalut pagi-pagi.. put the blame on WHI yg bangkitkan topic++

Tuesday, August 4, 2009

skarang vs dolu-dolu

romantiskah orang skarang..

  • kalau dah kawen jalan pi soping complex berpegangan tangan
  • kalau besday wifey.. hubby bagi bunga antar opis ka nk tunjuk kat kwn-kwn kat opis
  • wajib bagi prezzie time besday tetiap ari bg hadiah.. takleh ka?
  • kalau dapat beg LV rega 3k? kutuk diri sendirik.. hahaha..
  • bawak pi mkn dinner tmpt mahal? hotel? sedap ka? x sayang duit ka?
  • dating berdua tinggai anak kat umah dok ngan mak or mentua or babysitter or nursery@kinder kutuk diri sendirik lagik

tidak romantiskah orang dolu-dolu..

  • candle lite dinner? apakah itu?
  • a dozen of roses ? apakah itu?
  • beranak 17 orang.. sampai sang suami tak ingat nama anak.. asik cari duit nk bagi anak makan.. kejamkah sang suami? merungutkah si isteri?
  • bukan takat kereta.. bas pun x penah naik? hampa kah si isteri?
  • berjalan-jalan ke Kuala Lumpur? pekan pun x penah kluaq.. hadoii..

bercerai beraikah orang dolu-dolu..?? bahagia hingga ke akhir hayatkah orang sekarang kalau dapat kereta?bunga?beg LV?candle lite dinner?holiday?

**just my 2 cents**

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin