Showing posts with label Bandoeng Trip. Show all posts
Showing posts with label Bandoeng Trip. Show all posts

Thursday, July 1, 2010

Bandoeng Trip (after 7 months delayed) *wink*



one of my friend telah mengejutkan saya dari tidur..huhuhu.. weyy.. hang tak abih lagik update pasal Bandung.. tau tak? i was likeee.. huhhhhh?? betoi ka?? ingat dah abih dah semua.. aiyooo tata yokkkk.. after 7 months of being a very great great proscrastinator.. today ada lah masa skekk untuk menghapdet.. sangat bengang hokehhh sbb encik abah tak dpt join sebab sebok dgn HD project nyaa.. bengang gilaaa.. padahal ticket dah lama booking.. mcm dia sorg jaaa keja sampai takdak org lain dah nk tulun.. memang hangin.. mcm skang nih pun FiF@ laks.. sampai x balik umah.. masuk keja 7pg.. balik 3 pg esoknya.. keja apa sampai mcm tuh.. mmg gilaa.. bila tgk2 balik.. ada jaaaa org bleh cuti selamba.. dalam pada freeze tuh.. bengang bengang.. dah ke laut dah entry nih.. bengang punya pasai.. sebab dah crita arrival day dlm entry b4 nih.. maka entry kali nih akan fokus on Day 2, 3 and last day.. sekalik harung jaa laaa.. maleh dah nk wat n3 lain..

 ahli rombongan che mus

awal-awal si Agus pak supir kami dah sampai depan hotel Karmila.. zassss ke Tangkuban Perahu.. tanah tinggi so sejuk la skek.. tapi tak la sesejuk kat UK.. ishhh miss London la plaks.. kat sana dpt tgk apa? kawah-kawah gunung berapi jaa laa.. busuk sulfur daa.. kat sini memang rimasss gilaaaa.. byk sgt2 org dok ngikut2 soh beli.. sapa termkn pujuk rayu depa.. akan menyesal tak sudahh.. byk peristiwa pahit kat cni.. maleh nk critaa.. dah nama pun pahit kan??

Kg Daun tak pi pun.. Agus ckp tmpt makan jaaa.. bkn ada apa pun.. baik balik pi soping kat FO.. sebelum tuh makan dulu kat rumah makan apa benda nama dia dah lupa.. makanan Sunda.. ikan gurame.. hehehehe.. setelah berhabis beratus ribu utk mkn.. maka merungut la kami pada Agus sebab asik makan duit dah abis nk soping.. Agus ajak pi mkn umah dia esok.. bini dia masak.. yehhhaaaa.. mengajak jutawan yang tak brapa berduit maka ajakan harus tak ditolak..

 
sila beli Levi's di sini

dalam takdak duit Day 2 dihabiskan di deretan FO sekitar Jl Dago.. juto juto jugak la abis.. memang menggila kat cni.. tapi utk henbeg saya prefer kat Cascade and Heritage.. kat lain mcm x best.. Rumah Tas lagik la menarik perhatian saya.. ptg dkt nk mlm tuh pi Toko Tiga carik Levi's.. dan lagik cion ngorat sorg awek.. ditegaskan disini.. CEWEK dan COWOK cun dan ganteng ganteng belaka... saya jugak merembat Levi's yang cantik dan sangat berpatutan.. potong kaki sambung balik cuma Rp 10ribu.. berbaloi2..



 nak beli kain pasang ke Sircinta yerr

Day 3 disambung dengan acara menerjah Pasar Baru.. brapa banyak lantai daaaaaa kat cni.. janji nk pi lunch umah Agus.. lepas memborong mcm orang gila segala kain telekung dan kain pasang sulam segala.. maka kami zasssss ke umah Agus.. sampai dlm kol 3 .. lapaq toksah crita.. bini dia masak sedap gilaa.. dengdeng daging.. sayur tempe semua.. jumpa anak dia.. Auliya dgn Adinda.. chumil gilaaa.. bak kata Haizam.. mana da org mai Bandung pi jalan umah pak supir... kita jaa buat.. mana takk.. kita takdak duit nak shopping byk2.. ada byk masa nk mai berjln2.. tapi very great experience kat cni.. bleh tgk suasana kampung yang sgt best.. celah celah umah tanam pokok padi.. save wehhh.. on the way balik tuh ada upacara potong "toot" utk bebudk laki kampung tuh.. meriah gilaaa.. dpt tgk adat depa.. cion dan lagik ushar awek cun tgh joget.. seriyes memang cunn.. ptg tuh balik.. shopping lagik... habiskan saki baki duit yg ada..

 
Auliya nak pi ngaji


rumah seorang supir di Indonesia yang sangat ok for me

malam tuh Agus bawak pi makan kat RM Raja Melayu.. asik pasang lagu Tok Ti jaaa.. time nk bayaq tuh .. laki Mus sound.. bleh tak tukaq lagu lain.. saya tak suka laa.. bleh plak si waitress tuh ckp.. bleh pakkk.. hahahaha.. sanggup tuh sebab customer tak suka.. hahahaha..

 
encik faizal soh turn off lagu Tok Ti.. baik pakkkk


 upacara keramaian potong "toot"


 sangat interesting

tak abih lagik disitu.. bila Agus hantar kami balik hotel.. maka berbondon2 laaa kami berjalan kat mall berdekatan utk melalak.. pi karaoke u ollssss.. tapi lagu Indon dgn lagu English ja laa.. best best.. murah laks tuh.. melalak dalam 2 jam.. balik bilik zassss lena..

Day 4 = Last day.. hari ke Kartikasari utk beli brownies.. best dan sedap.. kena beli last day.. sebab dia buat fresh tiap2 hari.. kalau beli 1st day.. maka utk bawak balik Malaysia adalah tidak sesuwei di situ.. pas ke Kartikasari pi balik Pasar Baru.. habiskan saki baki juto-juto yang ada dlm poket.. beli beg tambah lagik satu.. sumbat semua.. ptg tuh pi airport.. seperti biasa.. flight delay.. maka lepak la kat airport tuh berjam-jam adoiyaii.. seb baik AA bagi makan brownies Kartikasari.. amik byk2.. org yg keje airport ckp kalau dtg 4 hari ke Bandung jgn habiskan 4-4 hari kat Bandung sbb takde bende.. better 2 hari kat Bandung another 2 days amik foker ke Denpasar utk ke Bali.. slalu org buat mcm tuh.. baikkkkkk pakcik.. saya yang menurut printah akan buat mcm tuh di lain kali okehh.. Bandung best utk shopping.. sapa yang bukan kaki shopping.. takyah pi laaa.. sebab bkn ada tmpt best pun utk dilawat.. berhati2 la di sana.. sebab di sana kita org kaya.. depa org tak dak duit.. lain laaa pi UK kita nih miskin.. maka takdak org nak pau kita sebab kita miskin..



 abaikan perut seperti mengandung 6 bulan.. siot punya baju *lap air mata*

settled jugak akhirnya.. huhuhu.. saya sedang mengsurvey cara-cara nak ke Koh Li Peh.. dah usulkan pada pihak yang berwajib yang nak bagi bhat.. tapi taktau la bila tentatif nyaa.. nampak mcm sgt best pulau tuh.. leh pi ikut Langkawi naik bot laju.. takyah masuk Thailand.. okeh laaa tuh.. babai Bandung.. mungkin akan pi lagik utk carik baju raya pada masa akan datang..masa hadapan mungkin akan bawak rombongan beramai2 berbondon bondon lawatan ke rumah Agus.. huhuhuhu.. tak malu.. asik nk jln umah org jaaa..

Tuesday, December 29, 2009

Bandung : Day 1

layan gambaq dulu... zassssssssss


 hotel karmila


 RM Sederhana - Masakan Padang


 sirap bandung yang tak brapa bandung

Airasia.. kalau flite ke Indon asik delay jaa.. tapi seb baik depa sms.. so x dak lahh dok tercongok kat LCCT tuh.. actual booking adalah flite pagi ke Bandung.. dpt 2nd sms kata anjak ke mlm.. then final sms ke 3.30ptg.. aku dgn Cion x byk barang.. sebab dah leh bajet.. balik nanti harus barang banyak.. berjumpa-jumpaan before check in kat LCCT dalam koi 2.30ptg.. better awal.. sbb biasak la.. byk pulak yg nk kena chk itu ini.. sampai kat imegresen saspen jek si penghutang2 PTPTtipu tuh.. kang sangkut.. sia2 jaaa.. alhamdulillah semua ok.. flite gerak dalam 3.45ptg.. flite about 1 1/2jam.. sejuk nak mampos.. xleh tidoq.. landing lebih kurg kol 5ptg time Bandung.. beza satu jam dgn Melsia.. bandung awal satu jam.. sampai jaaa.. imegresen depa sengih jaaa tgk rakyat Melsia mai tmpt depa nk perabih duit.. cop tanpa byk soal.. amik taxi 2 bijik gerak ke hotel.. Hotel Karmila kat Jln Dago.. marveles!! utk harga 100ringgit semlm.. kira ok aa.. sbb hotel dia dkt  dgn deretan outlets.. heaven!! huhuhu.. sampai hotel solat and lepak lebih kurg.. janji dgn pakcik taxi tuh dia mai amik kami balik jam 7ptg utk bawak jln2 mlm tuh.. malam tuh round2 outlets kat jln Riau.. rembat jugak beberapa helai for Hafiy and encik abah.. then ke Cimpelas Walk.. tapi sungguh aku tak berkenan baju kat ctu.. pastuh kami makan kat RM Sederhana (RM stand for Rumah Makan.. depa x pangge restoran mcm kita di Melsia).. meriah lauk pauk masakan Padang kat ctu.. memang penuh dgn org Melsia ja kat RM tuh.. makan 5 org dalam Rp200k.. ok la.. lebih kurg 17hengget sorg.. then balik hotel.. belek hasil pembelian pastu zzzzzzzzzzz... malam 1st tak brapa bleh lena.. tmpt baru kan?? dlm masa sama dok teringat suster ngesot dgn mak lampir.. saspen laa.. hahaha.. seb baik TV ceghita mcm2.. best laks tuh.. berpuluh chanel sampai taktau nk tgk mana satu.. layanzzzzzzzzzzz...sok pg trip lawatan sambil blajar.. hahahahha..



Bandung : before trip!!

ekceli banyak sungguh halangan dan dugaan trip kali nehh.. first! encik abah!!! tak dapat coti.. bengang okehhhh.. memang geram tarik tarik rambut time nih semua pasal B.Yond tuh laa.. org kuat la katakn.. nak launch on 15 Dec and our trip 14 Dec.. so sendirik mau ingat laaa... 28 jam non-stop kat opis.. x balik umah lgsung.. gosok gigi, kencing,berak semua kat opis.. hadoii!! geram! geram! nak burn tiket??  No No No.. sayang wehh.. summore dengan Pn Mus member sependidikan jasmani.. dia and hubby.. kalau aku si ketua rombongan nih tak pi.. depa pun nak kensel.. so.. tak fair la kan nk kensel tiket depa skalik.. another option.. carik pengganti.. satu tiket.. tak lain dan tidak bukan adalah Cion.. adik tercintooo.. dia nih memang untung sungguh.. berjalan mana pun dia harus terlibat.. so Cion kata kalau nak dia ikut sila pastikan itu budak Hafiy Mirza di tinggalkan sebab dia malas nk layan kerenah budak tuh.. aku pun x kuasa nak layan hero kecik sorg tuh kalau hero besar tak bersama-sama.. so carik la satu lagik pengganti.. at last call Haizam.. geng A.stro dulu.. dia nih senang.. dan dan fwd borg cuti nk folo skalik.. memang pantas bertindak.. seb baik imegresen pun dah mantop la nih.. sabtu ahad pun bukak.. dia pi imegresen kajang buat paspot koi 6pg.. memang tabah gilaa makcik nih.. huhuhuhhu.. so berbondon bondon la kami 5 ahli rombongan ke Bandung.. saspen jugak trip nih sebab bila kita pi sana.. kita jadik org kaya.. so takut laaa dgn penyeluk saku bagai.. time pi UK tak takut sgt bab nih sebab kita nih kategori miskim.. xkan org kaya nak paw org semekin lakss.. hahahaha.. ada ka kira camtuh?? layan gambaq seketoi.. next entry smbg Bandung : Day 1



outlets??? yeahhhhh.. welcome advert at Hussein Sastranegara Epot!!

Sunday, December 20, 2009

Bandoeng Trip!!

saya masih dalam mood Bandoeng.. daerah di Indonesia yang pada saya sangat best!!!!!


mood blogging belum mari
harap sabar2 yaaaaaa

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin